Φοιτητές Πα.Πελ.
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Ζ' ΕΞΑΜΗΝΟ / ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ// ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011/ διδάσκων: κ. Μαρκαντωνάτος

Πήγαινε κάτω

Ζ' ΕΞΑΜΗΝΟ / ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ// ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011/ διδάσκων: κ. Μαρκαντωνάτος Empty Ζ' ΕΞΑΜΗΝΟ / ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ// ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011/ διδάσκων: κ. Μαρκαντωνάτος

Δημοσίευση  kon/na Τρι Φεβ 08, 2011 5:10 pm

> Απόδοση στη νεοελληνική του κάτωθι αποσπάσματος:

Κλ. Τροίαν Ἀχαιοὶ τῇδ' ἔχουσ' ἐν ἡμέρᾳ.
οἶμαι βοὴν ἄμεικτον ἐν πόλει πρέπειν.
ὄξος τ' ἄλειφά τ' ἐγχέας ταὐτῷ κύτει
διχοστατοῦντ' ἂν οὐ φίλως προσεννέποις.
καὶ τῶν ἁλόντων καὶ κρατησάντων δίχα
φθογγὰς ἀκούειν ἔστι συμφορᾶς διπλῆς.
οἱ μὲν γὰρ ἀμφὶ σώμασιν πεπτωκότες
ἀνδρῶν κασιγνήτων τε, καὶ φυταλμίων
παῖδες γερόντων, οὐκέτ' ἐξ ἐλευθέρου
δέρης ἀποιμώζουσι φιλτάτων μόρονˇ
330 τοὺς δ' αὖτε νυκτίπλαγκτος ἐκ μάχης πόνος
νήστεις πρὸς ἀρίστοισιν ὧν ἔχει πόλις
τάσσει, πρὸς οὐδὲν ἐν μέρει τεκμήριον,
ἀλλ' ὡς ἕκαστος ἔσπασεν τύχης πάλον. (στ. 320-333) [4]

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ[/u]
1. Πιστεύετε ότι η θριαμβολογία της Κλυταιμνήστρας στο παραπάνω χωρίο, καθώς επίσης και σε ολόκληρη τη ρήση της, υποκρύπτει απύθμενη υποκρισία επειδή ουσιαστικά εδώ έμμεσα δηλώνεται η υβριστική συμπεριφορά των Αχαιών μετά την κατάκτηση της τροίας; Αιτιολογήσατε την απάντησή σας αναφερόμενοι και σε άλλα συναφή περιστατικά στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου. [2]

2. Συζητήσατε το μοτίβο της χαράς και της λύπης (ή φωτός και σκότους) στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου. [2]

3. Αναγνωρίσατε συντακτικώς όλες τις μετοχές του ως άνω αποσπάσματος. [1]

4. Επιλέξατε προς απάντηση μία μόνον από τις κάτωθι ερωτήσεις:
Α. Βασιζόμενοι στο προκείμενο απόσπασμα, συζητήσατε τουσ τρόπους με τους οποίους προβάλλονται τα εξωσκηνικά γεγονότα στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Αναφέρατε σχετικά παραδείγματα από τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου. [1]
Β. Συζητήσατε την άποψη του John Henrigton, σύμφωνα με την οποία "το μεγαλύτερο μέρος του έργου είναι αφιερωμένο στην αναζήτηση απαντήσεων σε δύο αλληλένδετα ερωτήματα: ποιες ήταν οι ακολουθίες γεγονότων που οδήγησαν στο φόνο; Και σε ποια πλευρά βρίσκεται το δίκιο;" [1]

kon/na

Αριθμός μηνυμάτων : 17
Ημερομηνία εγγραφής : 05/01/2011

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα
» 13ΒΝΦ1: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ/ Θ.Κ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Ν.Ε. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ/ Ε' ΕΞΑΜΗΝΟ// ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 2011/ διδάσκων: κ. Ανδρειωμένος
» ΕΥΘΥ ΚΕΙΜΕΝΟ Α' ΕΞΑΜΗΝΟ //ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 2011// ΚΑ.ΣΩΤΗΡΙΟΥ
» 13Κ43: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ/ Ζ' ΕΞΑΜΗΝΟ// ΧΕΙΜΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 2011/ διδάσκουσα: κα Κουτριάνου
» 13K19: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ/ Γ' ΕΞΑΜΗΝΟ// ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 2011/ διδάσκουσα: κα Πέννα
» 13ΒΝΦ9: ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ '30/ Θ.Κ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Ν.Ε. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ/ Ζ' ΕΞΑΜΗΝΟ// ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 2011/ διδάσκουσα: κα. Κουτριάνου

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης